Friday, January 7, 2011

Meestergraad Beeldende Kunst: Grafische vormgeving - beeldverhaal.

Meestergraad Beeldende Kunst: Grafische vormgeving - beeldverhaal.

Ik schrik daar zelf van, maar in 2000 kende ik weinig meer van de computer dan wat elementaire tekstverwerking in Word en het scannen van afbeeldingen. De periode 2000 - 2003 is in die zin cruciaal geweest dat ik heel wat onmisbaar gebleken grafische software heb leren kennen. 


Ik kon van deze periode gebruik maken om met verschillende striptekenaars, uitgevers en schrijvers in contact te komen. Ik werd ook lid van de Vlaamse Onafhankelijke Stripgilde.

Schrijven ging met plezier en de cursussen scenarioschrijven werkten inspirerend. Bij afstuderen had ik drie eigen stripscenario's klaar, waaronder ' Metamorfose' (de strip die als mijn eindwerk diende) en het reeds genoemde 'De Ballen van Bacchus' dat eveneens uitgeschreven was als filmscenario.

No comments:

Post a Comment