Saturday, January 8, 2011

Citymarketing - Cultureel Erfgoed.


Over Citymarketing - stad Aalst. 
In Groot-Brittanië bestaat er reeds een opleiding voor die cultureel erfgoed en toerisme met elkaar linkt. Het is voor de meeste Europese landen ook de beste keuze om zowel het toerisme als de lokale economie te gaan heruitvinden. De Zuiderse landen hebben de zon, de Noordelijke landen de levende geschiedenis.
Het is zeer boeiend om te zien hoe jonge mensen hun blik openen naar de historische culturele lagen van hun eigen steden en deze onbevangen gaan ter harte nemen, waar de vorige generatie nog de noodzaak voelde om zich radicaal af te zetten van alles wat ouder dan het modernisme was. Vernieuwende dingen als de Gotische toren van Wim Delvoye, en diens interventie bij de tentoonstelling The World of Lucas Cranach te Brussel, maar evenzeer de tentoonstelling Hareng Saur te Gent verkennen nieuwe perspectieven. De toekomst van Cultuur ( met grote C), en Cultureel Erfgoed ligt in het naar elkaar toegroeien. Dat is een grote kans voor de citymarketing om een breed publiek aan te spreken en aspecten van de stad, die op zich beperkte publieks- en promotiewaarde hebben op te waarderen door succesvolle symbiose met zekere publiekstrekkers.

Projecten te Aalst:
 
  • Daensmuur voor kinderen’. Museummodule (6m) waarin leven van Priester Daens op laagdrempelige en visuele wijze wordt uitgebeeld.
  • Stripalbum Geschiedenis van de Stad Aalst.
    - persvoorstelling bij aanvang van het project.
    - Historisch onderzoek en contacten met historici
    en stakeholders uit het erfgoedveld. Download overzicht HIER.

    - Uitwerken van scenario.

    - Logistieke realisatie.
    - Opstellen van promotie- en financieringsdossier.  
  •  Eerste Aalsters Kleurboek. Download perstekst HIER.
 Meer info:

    No comments:

    Post a Comment