Wednesday, May 6, 2020

Streuvels ... plezier voor iedereen!


Van 2014 tot 2018 was ik beheerder voor het Lijsternest: Streuvelshuis & schrijversresidentie. Tijdens het zomerseizoen een erfgoedsite ontsluiten die 100% onveranderlijk blijft, is niet vanzelfsprekend. Daarbij zag ik het als mijn eigen educatieve taak om ook de collectie en de bewoner die eraan ten grondslag lag steeds in de kijker te kunnen zetten. Ik beken: er zit in mij een onverdroten pedagoog!


In aanloop naar het zomerseizoen van 2016 bereidde ik een interactieve digitale tour voor met als hoofdpersoon 'Prutske', de dochter waarover Streuvels een boek schreef. Ik herinner me vooral dat ik in een weide achter een geit heb gelopen met een microfoon om authentieke geluidsfragmenten te verzamelen. Voor het bedenken van teksten en spelletjes, konden de gidsen en de baliemedewerkers aan de slag, een firma verzorgde de uitwerking. 
Comedian Piv Huvluv en een school uit Ingooigem zorgden voor ons promotiefilmpje. 


Kom jij niet verder dan een knutselnamiddag of gratis sleutelhangertjes uitdelen om de inhoud van jouw museum of erfgoedsite te vertalen voor jongeren? Bang dat je de boodschap niet verteld krijgt? Dat kan beter: contacteer me!
https://www.poeziecentrum.be/agenda/e/vrouwendag-lijsternest/5d0cd3d5-c5b4-4c87-8b58-6555ba1f96bd

https://www.de-textieltrekkers.be/







Gezellige gezinsactiviteiten? Specifieke doelgroepen. Ik meen het:contacteer me!

No comments:

Post a Comment