Saturday, November 23, 2013

Mercator haiku voor Herman Van Rompuy

Ook de hardste steen erodeert door de tijd en de elementen. Als coördinator voor het Mercatorjaar 2012 is het uiteindelijk niet gelukt om Herman Van Rompuy, president van de Europese Raad, in Sint-Niklaas de tentoonstelling Mercator Digitaal plechtig te laten openen.
In ruil kreeg het Waasland prins Filip en prinses Mathilde over de vloer om onder massale belangstelling het nieuwe standbeeld 'Jonge Mercator' te onthullen.

Er werd nochtans uitgekeken naar zijn bezoek.
Naast politicus staat president Van Rompuy ook bekend als dichter en met het oog op zijn bezoek bedacht ik een heuse 'Mercator'-haiku' "Mercators Atlas, door Europa gedragen: zet het op de kaart!" en stelde voor om het brede publiek ook haiku's te laten schrijven, waarvan we hem een verzameling hadden kunnen schenken. Het heeft niet mogen zijn en ik kon hem dus evenmin mijn Mercator~Van Rompuy-karikatuur schenken.
Het blijft mijn grote wens om hem de originele prent persoonlijk te mogen overhandigen.
Is iemand die president Van Rompuy kent en mijn vraag aan hem wil kenbaar maken?
Help mij!

No comments:

Post a Comment